Omtumlande tider

Jag minns knappt när jag skrev längre. Det var ett tag sen nu, men det har sina naturliga förklaringar. Det företag jag jobbade för, gick plötsligt i konkurs. Det kom för min del helt oväntat. Jag antar att detta är nackdelen med att avskärma mig från så mycket av det sociala som möjligt på företaget. Det har varit några turer hit och dit och självklart är jag nu orolig över min innestående lön även om jag vet att den förr eller senare kommer med den Statliga lönegarantin.

Som tur var, så ringde ett konkurrerande företag upp mig veckan innan det hände och erbjöd mig jobb hos dem. Iom att de erbjuder betydligt högre lön, så hoppade de flesta från vårt företag snart över till dem. Men resan har varit allt annat än mysig iom att man än en gång är tvungen att byta jobb. Allt har dock gått vääääldigt smidigt! Företaget var otroligt snabba med att ge mig material och information och sen var det bara att börja jobba. Skönt!

I början på ett nytt arbete så vill man ju ge lite extra - visa lite vad man går för. Men jag kände att veckorna som gått samt en orolig vår där mycket hände, har tagit så mycket på krafterna att jag inte har något extra att ge. Jag gör iofs nästan alltid ett bra jobb ändå. Jag har ett jä-lar anamma som heter duga och en vilja av stål - något som en gång i tiden bidrog till att jag körde mig själv in i väggen. Nu har jag en son på snart 2 år att ta hänsyn till så jag kan inte unna mig själv "lyxen" att riskera att hamna där igen.

Så jag försöker ta det lugnt - men det är banne mig inte lätt. Första veckan råkade jag hamna i ett område där ännu ett företag redan varit - och gjort bort sig. Följden blev att folk var misstänksamma och arga - riiiiktigt arga! Jag visste ju att jag själv inte gjort något fel, men jag fick trots allt för få ordrar pga detta och rent ut sagt så är jag lite bortskämd med att det nästan alltid åtminstone går hyggligt. Jag tog igen det i slutet på veckan i en annan stad - men jag fick kämpa utan dess like och det gick otroligt mycket energi åt de få ordrar jag skrapade ihop.

Den här veckan är jag lite ärrad av förra veckan, känner jag. Jag brukar inte bli knäckt och påverkas så mycket av sånt där. Men av någon anledning så har jag blivit det den här veckan. Och i dag så fick jag dessutom en P-bot!! Morr!! Jag som trodde jag parkerade så listigt - men icke då! Där jag arbetar nu, har det även där varit någon som gjort bort sig. Men folk är inte riktigt så irriterade och här och var träffar jag trots allt på kunder som tycker det vi har att erbjuda är bra. Och det ÄR det!

Ikväll är det dags för grillning på Neos förskola. Och det ÖS-regnar ute!! Det kan bli intressant! :) Well, vi får se om det fortfarande är aktuellt med tanke på vädret. Vi får se vad de säger när vi kommer dit ikväll.

Jag träffade i alla fall Camilla i fredags - tack och lov för lite tjejsnack!! Underbar kontrast till de arga kunder som jag träffade under veckan. Och helgen har varit lugn och fin. Till helgen ska vi gå på bio och ta en fika, om allt vill sig väl. Tjejsnack kan man aldrig få för mycket av. :) Och på söndagen tänker pappa bjuda på middag. Det ska bli intressant att se vad han hittar på minsann!

Nu är det dags för mig att gå en långpromenix med vovven!
Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0