Gastroskopi!!!

Jag kan med lätthet skriva att natten till idag inte innehöll mycket sömn. NOLL timmars sömn faktiskt - MED sömntabletter. Då kan man ju få ett hum om hur rädd jag var/ÄR!!

Hade såååå gärna skrivit att "Äsch!! Min Emetofobi är botad - det där var ju inte så farligt!!"....men det kan jag inte göra för då ljuger jag. Det var fruktansvärt!

Känslan av alla kräkreflexer var hemska i sig men paniken av att känna den (5m grova - kändes det som!) grova slangen längs hela svalget och veta att hur mycket min kropp än försöker spy upp den så kan jag varken svälja eller få upp den. Deeet var en fruktansvärd känsla!

Som väl var så fanns där inget synligt sår. Varken i mage eller tolvfingertarm. Men man tog flera prover och jag var allt för upptagen med mina kräkreflexer för att kunna lyssna på vad de sa. De berättade också att jag har bråck på min magmun, vilket i sig kan orsaka en hel del obehag.

Nu sitter jag iaf med min lille kille i soffan och tar det lugnt efter en busjakt där vi lekte tiger och byte. (gissa vem som var tigern!? Ha ha!)

For till Mellerud i lördags och träffade fam Natasza. Jätte trevligt och det är lite kul att våra söner - peppar peppar - har så roligt ihop och har börjat lära känna varann på riktigt!

På söndagen for vi till Hunnebo och hjälpte - tillsammans med min syster och hennes familj - vår far med båten. Sen åt vi god middag på Bella Gästis och eftersom jag hitta ett hårstrå i maten så slapp jag betala! Vill tillägga att jag var jääätte hungrig så jag åt upp det ändå efter att ha pillat bort hårstråt! Ha ha!

Imorgon far jag och Neo till Mellerud igen. Vi ska träffa Natasza och Jeanette mfl på Öppna Förskolan där och sen far vi hem till Jeanette dit Camilla förhoppningsvis också kommer sen!

Nu ska jag försöka vila min lilla mage. Oron över Gastroskopin har satt igång magkatarren igen. Har uppenbarligen en superkänslig kropp för tillfället! Hoppas bara att det verkligen ÄR tillfälligt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0