Antiklimax

Det är inte alltid lätt att planera saker när man har barn, har jag märkt. Vår lille kille har varit dålig till och från sen mitten av veckan. Vi tror det är öroninflammation.

Det svåra är att han kan bete sig nästan som normalt till och från och då är det ju lätt att tänka att han är frisk. I torsdags så verkade han må bättre så på fredagen vågade jag ta med honom på en promenad med Aslan. Dumma morsa han har!!!

Bara någon timme efteråt så var han helt utslagen! Det var ju bara en promenad, är det kanske lätt att tänka men å andra sidan så blåste det rejält - ett stort NO NO ifall barn har öroninflammation!!

Idag hade vi tänkt åka till Ikea men vi kommer snällt få stanna hemma. Imorgon tänkte jag ta med mig hembakade semlor hem till pappa som precis varit utomlands. Vi får väl se om det blir möjligt beroende på hur Neo mår.

Nästa fredag så är det begravning för farmor. Inte för att vi i släkten har träffats så ofta senaste åren men nu finns det ingen naturlig samlingsplats kvar och vi kommer förmodligen inte träffas så mycket mer, vilket så klart är lite sorgligt. Men sånt är ju livet tyvärr.

Vi får se hur vår lille kille mår idag. Förhoppningsvis mycket bättre än igår! Och det blir ingen promenad för honom idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0