Badhusbesök!

Igår så for vi till badhuset, jag och Neo. Jonas är ju där flera dagar i veckan nu för tiden när han tränar så han var av förklarliga skäl inte lika sugen på att åka dit.

På Vattenpalatset här i stan så har de en ganska så stor avdelningar för små barn i Neos ålder. Det finns rutchbanor och små fontäner som sprutar vatten lite lustigt. Med hjälp av vattenkannor, hinkar, roliga ställningar man kan klättra upp för osv, så blir det jätte roligt för små 2-åringar som Neo!

Det var så kul så vi var tvungna att äta korv med bröd och dricka festis för att orka ett tag till.

Detta var tydligen tillräckligt för att hah skulle känna mig utmattad och börja känna av halsonten igen! Är SÅÅÅÅ trött på mitt immunförsvar! Visserligen så både jobbade jag, lagade mat, bakade dubbel sats bullar, gick långpromenad med min syster och städade upp efter bakning och matlagning.

Och med tanke på vilken envis infektion jag dragits med i flera veckor nu, så var det kanske inte konstigt att kroppen inte fixade det!

Därför har jag idag försökt ta det så lugnt som det bara går. Igår kväll så mös hela familjen mest framför teven förvisso men det är märkligt vad mycket man liksom mååååste göra på dagarna även om man vill ta det lugnt!! Tur vi är två vuxna! Fråga mig inte hur ensamstående fixar detta själva!

För hur man än vrider och vänder på dagen så måste vi ju ta hand om vår ädelsten. Han behöver riktig mat lagad helst två ggr dagligen. Som tur är så är jag smart nog att portionera upp rester och frysa in inför helgerna så jag iaf oftast bara behöver laga mat EN gång under dagen.

Sen ska det diskas, idag var jag tvungen att klippa Neo, diska upp, dammsuga lite och så klart öva lite med pottan samt det vanliga med blöjbyten, dusch av liten pojke osv.

När Neo sovit middag tänkte jag byta sängkläder till oss. Och kanske behöver vi sen sätta på en tvätt. Jonas brukar iofs vara den som mest tvättar. Han går också många långa promenader med Aslan, vår hund som behöver komma ut. Puh!!!

Ja jag fattar inte idag vad jag gjorde på dagarna förr. Men helt klart är iaf att jag tänker ta det så lugnt som det går - som vår lille juvel tillåter så att säga - iaf idag. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0