Rolig tid!

Hej igen! De flesta av mina blogginlägg har jag gjort via en Iphone-app och då denna strulat för mig den senaste tiden, så har alla inlägg lyst med sin frånvaro. Men här kommer ett i alla fall. Senaste tiden har varit full av roliga händelser! Den största måste ändå vara att Jonas tagit körkort OCH köpt bil!! En väldigt stor händelse för hela familjen så klart! Att han sen dessutom kom in på Omvårdnadsutbildningen han sökt, är naturligtvis också en stor händelse. Vi har nu inte en heeelt oviss framtid i alla fall. Speciellt som det sägs finnas gott om jobb inom denna profession efter utbildningens examen. Själv planerar jag (och har kommit in på) att läsa in lite matte parallellt med jobbet. Jag har trixat och fixat och funderat på hur i all sin dar jag ska göra. Det är ju svårt att leva på CSN och jämfört med vad jag är van vid att tjäna, så blir det en ganska stor kontrast. Och varken jag eller Jonas vill nödgas leva fattigt under Neos viktiga barndomsår. Jonas utbildning är bara 1,5 år men om jag får som jag vill, så tvingas jag läsa heltid minst tre år om jag vill syssla med marknadsföring som Ekonom i framtiden. Så vi får se hur vi gör... Just för tillfället är jag fortfarande sjukskriven på halvtid och det är mest med anledning av detta som jag börjat fundera i dessa banor. Livet som renodlad utesäljare har väldigt många fördelar - speciellt om man har barn IOM att man kan styra över arbetstiderna så mycket. Men det är också väldigt slitsamt när det inte flyter på som det brukar. Och när man märker att man successivt bryter ner kroppen år efter år, så kommer det till slut en dag när Man måste börja fundera över sina prioriteringar. Speciellt när man har barn! Både jag och Jonas har börjat träna på Motionspalatset och det har faktiskt hänt en hel del redan, vilket så klart är jätte kul! Och detta måste väl ändå också vara ett bevis på att man är på rätt väg - att man inte sliter lika mycket längre på kroppen. :) Vi har gjort väldigt mycket skoj senaste tiden. Midsommar firade vi med vänner, vi har varit på barnkalas och nästa helg ska jag både på Kanalyra med vänner i Mellerud och kusinfest. Det ska så klart bli jätte skoj! Nu ska jag ta hand om min lille kille! Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0