Begravning

Idag for jag och Neo till Hunnebo för att gå på min farmors begravning. Jonas var jätte sjuk och fick snällt stanna hemma, vilket så klart kanske inte underlättade för mig med en liten sprallig 2-åring i kyrkan.

Vi fick snabbt sätta oss längre bak i kyrkan och koncentrera oss på att leka lugnt. Detta bidrog så klart med att jag missade det mesta prästen berättade om min farmor och allt annat som hör begravningen till. Men när vi skulle gå fram till kistan och lägga fram buketten, så gick det jätte bra!

Minnesstunden var jätte fin! Och det var framförallt väldigt trevligt att prata med mina kusiner. Vi kom fram till att vi skulle skapa en kusingrupp på Facebook och försöka träffas åtminstone en gång om året. Nu när både farmor och farfar gått bort så är det ju annars ganska stor risk att man tappar kontakten.

Idag var det dessutom min godisdag och jag ville aaabsolut ha min fredagschoklad. Men efter en stor lunch, smörgåstårta och vanlig tårta efter begravningen, så var det mer än min mage klarade och efter en ganska så tuff vecka på jobbet så har jag nu världens magkatarrutbrott. Och har man Emetofobi så är deeet inte man vill ha! Inget problem som rör magen öht!!

Det blir nog en lugn helg skulle jag tro IOM hur stressig veckan har varit. Speciellt som Jonas är sjuk. Men man vet aldrig så vi får väl se.

Nu ska jag försöka återhämta mig efter den här dagen - så gott det går när man är mamma.

See Ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0