Mysig helg!

Även om man är sjukskriven och mår allmänt dåligt, så behöver man ju hitta på saker på dagarna för att inte helt bli ett med väggarna och för att slippa klättra på dem. :)

Igår var jag arg. Men jag glömde att tillägga att jag också haft en väldigt trevlig dag med mina vänner i Mellerud hos Camilla. Vissa dagar så är man mer frustrerad och påverkad av sitt förflutna än andra. Det är jobbigt när de kommer. Men någon sådan dag har det inte varit idag! :)

Vi for iväg en kort sväng till Överby idag eftersom Jonas skulle inhandla diverse sportartiklar till hans nya, mer sportiga livsstil. Tycker väl iofs att han är väldigt fysiskt aktiv på dagarna ändå, men nu har han bokat upp sig ett år i förväg på ett motionspalats här i stan där absolut INGET saknas för att man ska få den perfekta kroppen! Ha ha!

Vi åt sen kycklinggryta till middag och efter en liten tupplur för vår lille kille så gick vi för andra dagen i rad - en 1-timmes lång promenad där han gick hela sträckan själv! Sen lekte vi ytterligare en timme på gården och efter det, var hans mamma så trött att vi fick gå in.

Det är jobbigt med de här mag-problemen eftersom de gör mig så himlans trött och tyvärr verkar de bli värre om jag rör på mig. Jag tycker INTE om att inte göra någonting så därför har jag ont i magen väldigt ofta. Men naturligtvis är det inte fysisk aktivitet som ligger till grund för mina problem så det skadar nog inte så mycket, tror jag.

Lite hoppande i soffan är superkul! tyckte Neo när vi kom in. Och lägga pussel, är också kul! Han sa också ett nytt ord i samband med middagen idag! Potatis! Fast det blev (så klart) snarare Tatis! Ha ha! Sååå sött!!

Vi har haft en riktig familjedag idag, speciellt en "mor-och-son-dag"! Det behövs emellanåt när man stressar mellan förskola, jobb och hem! Man får den närhet man behöver för att orka resten av veckan. :)

Imorgon skulle min syster och hennes son Elliot egentligen ha kommit men Elliot har blivit förkyld så det får bli en annan gång! Lite synd så klart för han är verkligen en supersöt liten Elliot och det känns som länge sen jag såg honom fast det egentligen bara är ett par veckor sen.

Jag är hur som helst sjukskriven hela nästa vecka också. Jag kommer då få svar på prover som jag våndas lite över. Är INTE så pigg på att göra Gastroskopi, kan jag säga!!! Specieeeelt eftersom jag är EMETOFOB!!!! Men måste jag så måste jag! Suck!! Giv mig styrka!

Jag är också nervös för hur jag ska lyckas få till det lugnare i mitt arbete sen när jag börjar jobba igen. Svårt i det yrke jag valt. :/ Men största pressen lägger jag på mig själv!

Imorgon börjar iaf Jonas en utbildning för att ta Truck-kort. Alla bitar som leder till utveckling i rätt riktning för vår familj är så klart alltid välkomna så jag håller tummarna för att teori och uppkörning går som en dans!

Nu ska jag försöka sova lite faktiskt!
So long!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0