Sjukskriva sig eller ej, det är frågan det

Var hos min kockodoktor idag. Han gjorde ganska snabbt bedömningen att det är dags för mig att sjukskriva mig ett tag. Yeah right. Not My cup of tee.

Han menade att jag har såpass mycket stresshormoner i kroppen som aldrigt riktigt hinner försvinna så att jag kan sova bra och hinner återhämta mig. Deet däremot stämmer väldigt bra.

De hormonerna gör att det blir en ind spiral där det krävs längre tid att återhämta mig efter varje stressmoment och pga det ökar intensiteten i stresssymptomen. Osv! Det krävs Mao mindre och mindre för att utlösa de fysiska symptomen och längre och längre tid för att återhämta mig.

Det enda som hjälper är en total återhämtning under en lite längre tid. Detta låter INTE lockande för en såpass rastlös själ som mig!!! Jag älskar dessutom mitt jobb (nåja, ofta iaf) och vad tusan skulle jag ta mig till på dagarna då utan att bli deprimerad?!!

Jag vette tusan om jag heller orkar gå igenom detta med läkare och försäkringskassan - IGEN! Kanske iofs bäst att göra det INNAN det gått för långt! Det krävs ju trots allt att man är frisk för att få vara sjuk i Sverige idag!!

Vilken utbränd människa orkar liksom älta och om och om tala för sig själv än med ena läkaren, försäkringskassan etc etc etc. Bara någon som är frisk orkar det. Därför är min slutsats att man alltså förväntas vara frisk - alltid, eller får klara sig själv! Fy vilket samhälle vi lever i när det gäller det!

Ja ja... Vi får se hur den här veckan fortlöper. Jag är inte riktigt redo för det än känner jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0