Fjärilar i magen!!

Det har varit en mycket rolig men smått hysterisk vecka med kulmen idag. I måndags eftermiddag, for jag och Camilla till Uddevalla och gick på bio. Vi såg "Mortal instruments" som om man bortser från att den märkbart till stor del vänder sig till en yngre målgrupp, var riktigt bra! Speciellt gillade jag scenografin och miljön - vilken man tydligt lagt ner lite extra resurser på.

På tisdagen for jag och Neo till Lysekil för att hälsa på min mormor. Min far kom också dit och vi blev serverade jätte god fisksufflé med äpplepaj till efterrätt. Det är skönt att se att mormor i alla fall denna dag, såg så pigg ut, trots att hon faktiskt börjar bli gammal.

På kvällen mötte jag och Neo Natasza och Caspar i Skräcklan och vi tog varsin glass och lät våra pojkar leka av sig lite.

På onsdagen var det dags för klippning igen. Det handlade mest om att fylla i utväxten samt klippa topparna. Inte blev det billigare för det - men nöjd är jag i alla fall. Jag blir lite trött på mitt typiskt skandinaviska hår som inte är av bästa kvalitet, men trots detta envisas med att växa som ogräs på sommaren. Inte så kul kanske när man blonderat ljusa slingor och man bara två månader senare har 4 cm utväxt. Det kan bli dyrt i "längden"... Ha ha vad jag fick till det här nu då. ;)

På onsdagskvällen for jag, Natasza och barnen till Skräcklan igen. Vi grillade korv och mös en liten stund.

På torsdagen besökte jag mitt beryktade levande orakel sen mer än 10 år tillbaka - Anders. Jag fick många redskap med mig inför skolstarten men som vanligt, så är jag lite rädd ändå. Jag skräms av alla de där som verkar vara så hänsynslöst raka, som har en tuff attityd och inte drar sig för att berätta vilka misstag man gör eller som skrämmer folk. Det finns mängder av andra personligheter som man också gör klokt i att försöka undvika, men om man nu skulle råka hamna i samma grupp i grupparbeten osv så måste jag ändå kunna ta hand om mig själv, behålla lugnet och lita på mig själv. Jag har som sagt många redskap idag och har i "värsta fall" en tid uppsatt hos mitt levande orakel om bara två veckor för konsultation så att säga.... Känns bra!!

Idag var vi hos Logopeden med Neo. Det visade sig - som vi befarade, att Neo har lite problem med språket - framför allt uttalet. Vi ska få hjälp via Förskolan att dels personalen hjälper honom, att vi själva hjälper honom samt att en talpedagog kommer till Förskolan och hjälper honom där. Men han skötte sig exemplariskt hos Logopeden och svarade väldigt duktigt på allt hon frågade honom om!

Den här dagen har annars varit extremt stressig! Jag började dagen med att redan runt kl sju i morse, utsätta mig för ett ganska hårt pass på gymmet. Det har ju gått så himla bra den senaste tiden och jag har fått en hel del kommentarer och komplimanger dels för hur min kropp utvecklats plus vad jag faktiskt klarar av. Det är nog inte så många tjejer som kan göra 4 strikta chins exempelvis om man ska skryta lite... Hä hä hä... Och jantelagen den har inte bidragit till speciellt mycket gott i vårt samhälle, om ni frågar mig så jag fortsätter framhäva mig själv så att jag mår bra och blir en bättre människa för att komprimera något som kanske går att utveckla i det oändliga.

Imorgon far jag, Neo, Jonas och Jonas mor och bror till Flottiljens dag. Killarna ska få spana in några flygplan och förhoppningsvis blir det en fin dag. Jag anar att det blir en dag som Neo kommer uppskatta! Här är det annars bara hockey som gäller på dagarna. Det är ett evigt tjat om att spela hockey så hans mor och far får minsann hålla igång på dagarna efter jobb och skola må ni tro!

På söndag ska min systers son Casper döpas. Min familj, min bror och far, har delat på en handgjord tavla som designats personligt åt Casper av min mammas väninna som för övrigt är konstnärinna. Jag tror helt klart att denna kommer uppskattas. Iom att vi är en mer vuxen i vår familj, så har jag även köpt en liten extra present.

På måndag smäller det!! Jag är jätte nervös redan nu. Jag hade kanske behövd vila upp mig inför måndagen fast å andra sidan så hade det nog funnits en stor risk att jag bara gått omkring och analyserat och nojjat upp mig, så det är nog bra att jag får lite annat att tänka på nu, dagarna innan.

Jag har gått igenom högskolans hemsida och Min hemsida på den, flera gånger, läst uppdateringar och vad folk har skrivit där samt försökt lära mig hur den fungerar över huvud taget för jag ska säga er att den är nästan som en hel kurs i sig, att gå igenom. Jag hoppas verkligen att jag lär mig se vad som är viktigt varje dag för om jag ska sitta och gå igenom ALLT som står där, så kommer jag nog inte ha så mycket annat att göra under de här tre kommande åren.

Nej, nu ska jag dra med mig min lille kille och gå en sväng med vår stora lurviga best - dvs Aslan. Jag hoppas att det inte kommer regna för det har det ju gjort till och från under dagen.

Ha en trevlig helg gott folk!
Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0