Nya laptopen

Sitter med min nya laptop och skriver ett inlägg via den för en gångs skull. Hittills så har jag ju främst använt min iphone för att göra inlägg i bloggen. Det är väl dags att ta tag i den rätta fingersättningen på tangentbordet så att jag kan skriva riktigt snabbt när jag är på en föreläsning. Faktum är ju att jag inte behöver titta vare sig på det jag skriver eller på tangentbordet när jag kommit igång ordentligt, vilket så klart är en jätte fördel om man samtidigt vill hänga med på vad som sägs på föreläsningen.
 
Hur som helst... Idag så ska Neo få gå på bio för första gången i sitt 3,5 år långa liv. "Monsters University" heter filmen och är så klart både med svenskt tal och tecknad (eller animerad är det väl nu för tiden). Popcorn till, blir det så klart. :) Vi tänkte - om vädret tillåter, åka till Botered och bada lite innan. Kanske blir det sista badet utomhus för sommaren. Förhoppningsvis inte.
 
Imorgon börjar Neo på Förskolan igen. Och Jonas jobbar nästan hela veckan. Tanken är att jag via min sjukskrivning ska försöka återhämta mig under tiden, men frågan är väl om jag klarar det. Jag hoppas komma ut och plocka lite blåbär dock, kanske en och annan kantarell också. Jag och Neo ska tillsammans med Natasza och Caspar, åka till Borås djurpark någon dag också. Jag har även lovat Natasza att vi ska åka till Hunnebo och åka lite båt med min far.
 
Matten däremot - har jag uppenbarligen lagt lite på hyllan. Jag hade ju tänkt repetera i alla fall derivata och integraler lite grann. Men jag har gjort kapitel 2 i boken och efter det, tog motivationen slut. Kanske plockar jag upp boken nu i veckan och tittar lite. Det vore ju inte helt fel.
 
Nu är det dags att titta till grytan som står och puttrar på spisen. Den behöver ett par timmar till på plattan så det gäller att kolla så att inget bränner fast under tiden. ;)
Hej så länge!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0