Action i vardagen!

Det har varit så mycket action i vardagen så jag har inte riktigt hängt med själv. Vart tog tiden vägen? :)

Ända sen Neo fick sommarlov för en vecka sen, så har vi hunnit med Liseberg, bada årets första dopp i Vänern, åka en tur till Mellerud och träffa mammas kompis, fika med en annan av mammas kompisar i Skräcklan, och kusinträff igår! Med risk för att totalt ha glömt något.

Ja visst ja! Sen var det ju kanalyra i Mellerud med vännerna. Supertrevligt!
Det jag gillar med mina vänner är att man kan få vara lite barnslig, kläcka ur sig lite pinsamma kommentarer och bara vara sig själv. En underbar känsla som man kan ha långt ifrån med alla!

Igår fick jag också reda på att jag kommit in på Ekonomprpgrammet i Trollhättan. Jätte roligt så klart! Men samtidigt är jag (så klart) lite nervös eftersom det blir en rejäl omställning i vardagen! Dels har jag ju inte pluggat (om man bortser från matten då) på många år och dels är jag orolig över den instuderingsteknik som krävs för att lära mig och klara tentor.

Sen har vi ju min historia också med en portion paranoia orsakat av tidiga barndomsminnen som kan orsaka en självuppfyllande profetia - men jag har ju många verktyg i bagaget nu också sim jag hoppas ska kunna hjälpa mig när jag blir rädd/frustrerad.

Ikväll ska vi på bio, hade vi tänkt om allt funkar med barnpassning etc. På måndag tänkte vi åka till Skara sommarland, om vädret tillåter. Universeum, hoppas vi kunna hinna med nästa vecka också. Jag hoppas hinna med ett besök hos mormor i Lysekil och sen åka lite båt i Hunnebo med morfar Hans båt.

Idag blir det däremot en riktig slappardag. Det blev sent igår kväll och jag somnade sent och vaknade tidigt. Jonas jobbar ju och när Neo vaknar - så vaknar mamma också!

Dags att kolla till pajen i ugnen! :)
See ya!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0