Skolångest

Visst är det jätte kul och spännande på många sätt och vis! Jag har aldrig lärt mig så mycket på så kort tid någonsin, är jag nästan säker på!

Men har man inte en bra instuderingsteknik och stress-hjärna på det, så kan det ibland kännas övermäktigt! 

Det må kännas okej och under kontroll - om man kan sätta sig med skolarbeten när man vill efter skolan. Men har man barn, så är det inte riktigt så enkelt. Att hitta det som är viktigt i en tjock bok är inte riktigt så enkelt om man inte är van vid det. Själv har jag insett att jag måste läsa en hel bok för att förstå vad som är viktigt i den. Speciellt om texten är svår att förstå. Jag kan inte läsa rubriker enbart (som många rekommenderat) - om jag inte förstår vad rubrikerna vill säga eller vad de betyder. 

Men men... Jag hoppas allt klarnar snart!! Och att jag får godkänt på Duggan! Hela 15 dagar måste vi vänta på att få svar! Och jag är nästan säker på att jag kuggat. En av del-uppgifterna fanns det nämligen ingen bra information om i någon av de böcker vi har till förfogande. Inga bra exempel som förtydligar det de var ute efter. Upp till oss elever att hitta information på andra ställen Mao! 

Nu ska jag sitta och läsa organisationskunskap medan Neo tittar på Musse Pigg. ;) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0