Hallå bloggen!!

Ja nu var det länge sen jag skrev något här öht. Till mitt försvar så har jag varit fullt upptagen med mina pluggerier och så klart resan till Kanarieöarna med mina syskon!

Pappa bor verkligen fantastiskt fint. Alldeles intill en stor strand och fantastiska vyer!! Många små tripper blev det med alla vuxna och barn. Inte mycket plugg blev det däremot så jag fick jobba hårt på att ta igen det när jag kom hem.

Jag skulle nämligen börja en kurs i Mikroekonomi, alltså första kursen i Nationalekonomi. Som extra "driv" så hade en bekant på gymmet som läst den kursen året innan, berättat att det året hon läste kursen - så klarade (minsann) bara 12% kursen!! Året innan var det 9%!(!!!!)

Och där var jag på Kanarieörna den första viktiga veckan. Jajjja! Vad vore väl livet utan lite spänning! :D

Förra veckan gjorde jag tentan och jag vet att jag klarade delen med flervalsfrågor eftersom jag var såpass klipsk att jag skrev upp mina svar och tog med dem hem varpå läraren lade ut de rätta svaren bara någon dag senare. Hela tentan får vi däremot inte tillbaka förrän om drygt 2 veckor och andra delen är "matte-delen", vilken jag alltså inte har en aning om hur det gått med!

Jag har iaf gjort mitt bästa - dragit i alla tåtar jag hittat. Jag var bla så fräck så jag frågade Jonas kompis som är Ekonom med Nationalekonomi som inriktning - om inte han kunde hjälpa mig en dag.... Vilket han gjorde! Och självklart har Skype gått varm i samtal med min far som faktiskt är mattelärare! 
Så jag borde väl ha en rimlig chans i alla fall. :) 

Jonas har legat helt utslagen i en rejäl influensa. Neo fick feber i ett par dagar. Sen var han frisk. Jag verkar ha sluppit den. Neo har....peppar peppar... bara haft feber vid två tillfällen de senaste två åren. Annars har han varit kärnfrisk!! Bara för att jag skrev detta så blir han väl sjuk imorgon men hittills har han varit betydligt friskare än sin mamma! Hans pappa är om man bortser från influensan, aldrig sjuk så det kanske ligger någon gen där i extra bra immunförsvar eller liknande. 

Neo har vuxit 11 cm på exakt ett år! Jösses! Det är märkligt att ha en liten kille som inte är allt för liten längre. Det märks när vi busas och leker minsann!

Eftersom han har en mamma som ofta är smått hysteriskt orolig för hans väl och ve bland andra barn pga hennes egen uppväxt som mobbad i skolan - så kändes det vääääldigt roligt när fröken en dag sa "Det är så roligt att Neo är i vår barngrupp för han har hög status bland barnen och eftersom han är så snäll, så blir han en väldigt bra förebild åt de yngre barnen"

Man kan ju spricka av stolthet för mindre!! :D 

Igår var vi på badhuset med min kompis Natasza och hennes son Caspar som är drygt 8 månader äldre än Neo och gissa om de hade roligt!! Det var inga problem att lägga honom sen i alla fall! :) 

Jonas har dessutom fått ett vikariat nu! Han har hela tiden jobbat timmar så detta är så klart jätte roligt för honom!

Hemma ska vi för övrigt byta garageport nästa vecka, och ändra infart från ena gatan till den andra för att det bla ska bli enkelt att köra in i garaget. Mycket ska ändras i trädgården i vår och så ska vi sätta upp ett nytt staket runt tomten också. Det blir nog fint när det är klart! :)

Nej nu ska jag sova! Jag ska upp och....hör och häpna!...plugga imorgon bitti! Sen blir det en tur till Ikea på eftermiddagen med Natasza men tills dess har jag massor att göra!

God natt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0