Mässa!

Igår var jag och mina vänner på Hälsomässan i Göteborg. Vi provade på alla möjliga behandlingar och lyssnade framför allt på Terry Evans men även andra medium. 

Jag sökte sen upp Terry när han inte hade så mycket folk omkring sig och hälsade. Då frågade han mig om min mamma gått bort efter lång tids sjukdom och gått bort på sjukhus? Han sa han att min mamma hälsar att jag inte ska vara ledsen för att avskedet inte blev som jag önskat. (!) Han berättade att hon var en rättskaffens kvinna. Hon spelade inga spel och var hon arg så var hon arg men aldrig särskilt länge. Han berättade också att hon hälsar på mig ibland och några av de "känningar" jag själv varit med om, har varit hon. Dock långt ifrån alla.

Sen sa han iofs att jag egentligen ska ha ett barn till. Hm... Där är nog jag och Jonas ganska överens om att vi är nöjda med vår kronjuvel! Ha ha!! Men man vet ju aldrig! 😃

Vi åt god entrecote på en bra restaurang och köpte bla signerad bok av Terry Evans.

Märkte snabbt dock att det trots allt är en kommersiell verksamhet alla driver. Man vill så klart tjäna pengar och med det i baktanken, så kan man ganska snabbt se rätt många som är mindre seriösa. 

Jag har själv en teori om att även de mest öppna medium har gränser och att alla människor inte ger lika mycket information. Men säljer man något så vill ju kunden ha något för pengarna. Detta kan ju tror jag, lätt göra att man som medium "brer på" med sådant man egentligen inte ser. Då kanske några saker stämmer medan andra är rena fantasier och är man då skeptiker så ser man "framgångarna" mer som "tur". 

Samtidigt så tror jag det finns väääääldigt många som lever på att lura människor. 

Jag var även på gruppseans med Europas 11 graderade bästa medium Ylva Trollstierna. Hon berättade - det jag redan anat efter mina egna upplevelser - att vi alla är mediala! Hon beskrev det lite annorlunda än jag gör. Jag beskriver det ju som att hitta "rätta frekvensen" eftersom det är så himla snarlikt det man kallar egna tankar etc, utom de rent fysiska upplevelserna då så klart!! 

Hon förklarade att vi alla har fått föreställningen att det är jätte stora händelser handlar om, att saker ska flyga, man ska höra andras tankar osv. Men om man är inställd på att händelserna knappt är märkbara men ändå klart går att utesluta från naturliga förklaringar, så har man kommit rätt. 
Det är jag idag helt säker på att jag gjort nu. 

Man märker dem inte över huvud taget om man inte känner till frekvensen, är jag helt säker på!! Jag inser idag att jag alltid haft den där intuitionen/känsligheten eller vad man ska kalla det. Men allt eftersom jag börjat "se den" så har jag börjat se mer och mer. 

Vart detta kommer sluta vet jag inte än. Jag vet iaf att jag inte kommer jobba med det eller så. Men jag hoppas så klart att jag utvecklar förmågan för att kunna utvecklas mer som människa! 😊


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0