Jobbig dag igår

Gårdagen började som vanligt med ett träningspass på Fitness24seven. När jag kom hem, berättade Jonas att Aslan hade spytt två stora spyor under morgonen. Efter lunch gick jag, Jonas och Jonas mamma på en längre promenad med hundarna. Då spydde Aslan galla. Han lät väldigt annorlunda mot hur han brukar låta när han spyr så jag blev genast ganska orolig. Han är ju inte purung längre heller.

Han spydde galla i korgen, i trädgården senare efter kvällspromenaden och några gånger till. Han drack ingenting under hela dagen och på kvällen började han bli hängig så jag ringde veterinären. Denna sa att så länge han inte blir uttorkad så är det ingen fara. Varför han låter konstigt när han spyr, kunde hon inte förklara. Vi skulle ge lite tid och återkomma på morgonen om han fortfarande inte hade druckit något då.

Till min stora lättnad så drack han senare under kvällen och på morgonen kunde han få i sig några få bitar hundfoder. Snart drack han igen och nu äter han som vanligt.

Jag har fortfarande inte fått någon klarhet i vad det var som orsakade attacken. Jag antar att han kan ha fått i sig något under någon promenad. Det viktiga som jag blev orolig över, var att det naturligtvis inte var något giftigt och farligt eller att han svalt något som skadar magen.

Den här dagen har vigts åt att ha koll på min hund så inte många knop har gjorts. Några korta promenader har vi gått och Neo fick visa upp sin fina hund på dagis och låta kompisarna komma och klappa på honom. GISSA om han var stolt!!! Ha ha!!!

Nu ska jag försöka ta det lugnt resten av kvällen. Aslan verkar må bra... så nu tänker jag försöka slappna av lite.

See ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0