Magsjukan har nått vårt hus!!!

Ja för er som har lyckats missa det så kan jag berätta att den här tanten har många rädslor i livet men en av dem är i världsklass. Jag är nämligen Emetofob. För er som inte vet vad det är så kan jag berätta att näst efter dödlig smärta och att se sitt barn ligga i sådan smärta, så är att kräkas det absolut mest skrämmande jag kan tänka mig!

Så ni kan ju tänka er vilket fantastiskt stöd jag blir för min son när han blir magsjuk! (ironi) I morses så klagade han lite över att han var varm i magen och av tidigare erfarenhet så vet jag att det kaaan vara ett sätt för honom att beskriva att han mår illa. Men efter en stadig lunch så var han i toppform och vi kunde åka till simskolan och sen efteråt plaska omkring som galningar i vattnet.

När vi sen kom hem och hade ätit våra smörgåsar, så börjar han klaga på att han är varm igen. Plötsligt så kan han inte röra sig, helt utmattad och jag bestämmer mig för att hämta filt (för att skydda soffan) och en spann. Sen har han alltså kräkts hela kvällen och först nu när han lade sig, så somnade han på stört!!

Gisses vilken enorm ansträngning för vår lille kille! Först har han farit runt som en galning på badhuset utan minsta antydning om att han skulle må dåligt! Snarare tvärtom eftersom han var ovanligt pigg! Flera timmar simmade och badade han. Och sen blir han jätte dålig på kvällen. Stackars den lilla kroppen vad den har fått arbeta nu!!

Hoppas i alla fall att han får sova hela natten. Han bruuuuukar (peppar peppar), inte behöva mer än en natt för att han ska bli bra.

Det lite ironiska i det hela är att han vääääldigt sällan blir sjuk. Förkylning har han haft kanske en gång på två år högst! Men magsjuk - det blir han varje år vid antingen ett eller två tillfällen. För mig har det peppar peppar ta i trä irl, varit tvärtom i hela mitt liv.

Suck!! Ja så kan det bli. Nu är det väl bara att försöka uthärda de kommande dagarna som kommer visa ifall resten av familjen har blivit smittade. Excellent sätt att gå ner i vikt!! Jag kommer inte vara hungrig på minst tre dagar! ;)

Nu ska här försöka sovas!
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0