Morr!!!

Nu är tanten irriterad igen! :(
Igår tog jag med mig bilen till verkstaden för att åtgärda anmärkningarna jag fått på Besiktningen. Det slutade med att jag fick byta hela handbromsen som var helt slut, sätta fast stötfångaren som varit lös ganska länge sen jag körde på ett staket, samt fixa avgasröret som rostat sönder. Detta skulle bli dyrt men slutade ändå på den summa som jag hoppats på.

Killen bad mig ändå komma tillbaka dagen efter eftersom han tyckte att handbromsen tog snett. Han menade att det nog bara handlade om att jag skulle köra bilen en liten sträcka och bromsa lite så skulle det hela vara löst så att säga.

Nej då. Både chefen samt två andra kollade min bil och chefen menade på att jag var tvungen att slipa ena bromsskivan OCH byta bromsklossar bak. Detta gjorde jag i våras senast och mig veterligen så brukar det inte behövas förrän man kört runt 5000 mil!! Jag har låååångt kvar till 5000 mil sen dess och jag har INTE kört sååå hårt ändå!! Detta kommer alltså kosta mig det dubbla och jag känner mig inte särskilt glad åt känslan av att bli lurad.

Jag vet inte om jag hinner ta med mig bilen och få den dubbelkollad hos en annan verkstad så det lutar åt att jag åker tillbaka tillverkstan jag var på igår, imorgon och åtgärdar "problemen".

Usch vad irriterad jag är!! Ska snart cykla och hämta min son på förskolan som tur är! Skönt att tänka på något annat!

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0