Avskalat och naket

Hur mår jag idag....


Dessvärre har VFK inte råd att ha mig kvar, vilket bidrog till att jag för några veckor sen var tvungen att sluta jobba där. Jag blev ändå bjuden på julbord och de vill ha mig med på en liten dagstripp i februari. Jag har verkligen trivts otroligt bra!

Eftersom jag var väldigt mobbad under större delen av min uppväxt, så är alltid nya bekantskaper ett orosmoment för mig. Jag analyserar och oroar mig och lägger väldigt mycket makt i andras händer om vad jag ska tycka om mig själv när jag tror att någon inte tycker om mig.

Jag har hur många redskap som helst på vägen och har samlat på mig ganska stor kunskap genom åren i terapi. Men skola och jobb kommer nog alltid vara känsligt för mig. 

När det är så där jobbigt, så har alltid sporten varit ett andningshål för mig. Det är frustrerande att veta att jag gjort ett riktigt intelligenstest och fått rätt bra resultat på det - och veta att jag inte kan använda mig av de resurser jag har, pga psykisk trauma i min barndom vid upprepade tillfällen samt daglig ångest.  

I sporten har jag däremot kunnat utnyttja mina resurser fullt ut. Där har inget stoppat mig utöver min egen oro att förlora. Därför tävlar jag inte. Jag har alldeles för låg självkänsla för det - trots ganska bra självförtroende. 

Jag vet dock att jag är både starkare fysiskt och har bättre kondition än många i min ålder. 

Prestation kommer nog alltid vara viktigt för mig eftersom min självtillit är så skadad att bland annat självkänslan inte väger upp för brist på hög prestation.

Men men...jag har i alla fall bra redskap för att inte projicera detta på Neo. Där hjälper i alla fall kunskap...och DET måste nog vara det viktigaste för mig.

Denna disciplin jag har, denna starka drivkraft, är så klart en tillgång men också något som kan vara farligt för mig ibland. Jag har ju trots allt dundrat in i väggen 4 gånger.

Men inför det nya året, så har jag lovat mig själv att bli snällare mot mig själv... ❤️ Thats a promise!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0