Vattkoppor i vårt hus!

Det var ju inte så svårt...att få Neo smittad i Vattkoppor alltså. En kort fika för drygt två veckor sen med en bekant vars barn var sjuk och 15 dagar senare, dök prickarna upp som på posten! 


Inkubationstid - 14-16 dagar men kan komma redan efter 10 dagar och så långt fram som 20 dagar efter smittotillfället. Snacka om medel och median på mätpinnen!! 😂😂

Det har gått ganska bra faktiskt. Han har hittills både druckit, ätit och sovit bra. Han mår hittills betydligt bättre än han gjorde under förra årets magsjuka! Uuuuuuh! *peppar peppar* osv.... Han har ju en mamma med emetofobi stackarn så även om jag anstränger mig, så är jag nog inget vidare psykiskt stöd när han mår illa..... 

Själv blev jag sjuk i influensa ungefär samma dag och är fortfarande sjuk. Som tur är så är vi två vuxna i familjen och Jonas har fått sköta de flesta vardagssysslorna och ta hand om Neo. 

Imorgon får vi nog i alla fall fiber. Vi hoppas så klart på ett riktigt snabbt wi-fi! 

Vill tacka för all fin respons jag fick på mitt förra inlägg! ❤️ Det är ju alltid riskfyllt att lämna ut sådan information som kan vändas mot en och jag har tvekat ett tag. Inlägget var dock ett sk "statement". Jag skäms inte längre för att jag var mobbad som barn. Det gör mig inte mindre värd och jag ÄR inte den roll jag fick av mina klass"kamrater". 

Den största frustration jag bär på än idag, är att de just lyckades med det - att få mig att tro på den identitet de gav mig. Men jag hoppas slippa bära på den frustrationen snart. Jag har blivit mycket bättre på att skydda mig själv....och min kunskap jag samlat på mig genom alla år av terapi, ger mig trots allt en hel del kött på benen.

Tack igen!! ❤️❤️❤️❤️❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0