Godaste blomkålsgratängen!! ❤️❤️❤️

Både jag och Neo har blivit helt tokiga i Blomkålsgratäng! Iaf med detta recept!

Tips! Till bechamel, används en tjockbottnad kastrull för att så långt det går, undvika bränd sås!

Jag gjorde en vanlig bechamel och adderade en stor burk med créme fraise i den.

Dränkte två påsar med frysta, förvälla blomkålsbuketter med såsen i en lite större form och lade tjocka ostskivor ovanpå.

Skjuts in i ugnen på först 225 grader. 10 minuter senare sänkte jag temperaturen till 200 grader och lät den stå i ugnen på mittenfalsen i drygt 30 minuter.

Passar väldigt bra med riven, rökt skinka till som jag hade - men den går nog utmärkt att kombinera med både korv och bacon... eller varför inte något stekt, gott kött! Mums!! ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0