Sommarsysslor

Den här sommaren är annorlunda på så vis att det är JAG som inte har någon semester i år! Det vi nu gör, är att se till att alla längre resor sker på helgen då denna mor/fru har möjlighet att vara borta hela dagar. 


Neo har varit på fritids de dagar Jonas fortfarande jobbat. Men nu när Jonas har semester så vill Neo så klart vara hemma och hjälpa sin pappa bygga en altan – en ENORM altan! Ha ha! 😂😂😂

 

Tja…. Det blir nog fint när det är klart! Och Jonas och Neokämpar på med att borra de sista hålen som plintarna ska ner i. Jag vet inte hur många plintar som grävts ner men det ska bli 24 till slut.  Sen kommer det roliga arbetet då bräderna ska fram! Hoppas bara att det fina vädret håller i sig nu – så blir det nog lite roligare att arbeta utomhus! (för Jonas alltså 😀🙏)

 

På lördag far vi och våra vänner i familjen Grammann samt Jonas mor, till Ikea i Uddevalla. Vi har alla möbler som ska inhandlas så det känns skönt att vi nu har en ganska så stor kärra som Jonas köpte på Bauhaus för några veckor sen! Den har faktiskt blivit riktigt väl använd! Inte minst när vi hjälpte familjen Grammann att flytta till sitt hus! Det var lite otippat då jag faktiskt inte trodde vi skulle behöva använda den så mycket som vi hittills gjort!

 

Vi tänkte hur som helst också pricka in en upplevelse som vi fick i present på vårt bröllop – som vi alltså FORTFARANDE inte har nyttjat! Skratt!! Veckan därpå, hoppas jag det blir en lång (med betoning på låååång) tur till High Chaparal!! Någonstans vill jag också pricka in Liseberg, hur det nu ska gå till. Men det blir en senare fråga!

 

Vi ses och hörs!

Ciao!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0