Vardag

Till er som undrar hur det gick på mötet i fredags så kan jag kortfattat summera det med att halva skaran saknades eftersom min kontakt på Försäkringskassan hade blivit sjuk. Därför kom inte heller representanter från AMS heller. 


Istället blev det en summering om hur behandlingen fortskrider för just mig. De har märkt stor skillnad i förståelse kring vad Mentalisering ÄR och jag visar tydligt i gruppterapin att jag klarar det väldigt bra så länge jag inte själv är involverad på något sätt i andras problem. 

Hur som helst så måste jag pga detta, invänta ett nytt möte för att få ok på en anställning med Lönebidrag. Inte roligt för min arbetsgivare att vänta ytterligare heller så klart. 

I alla fall....från det ena till det andra så gjorde jag en av våra favorit-luncher här hemma härom dagen. Jag grillar varsin lax åt oss och wokar sen grönsaker och adderar hackad gurka i slutet (vill inte att den ska bli kokt). Sen gör jag en superenkel kall sås på en stor burk créme fraiche, en liten burk stenbitsrom, peppar och ett par stora matskedar honung. Salt behövs inte. Romen innehåller tillräckligt. Laxen kryddar jag med citronpeppar och salt och woken likaså. Mums!! ❤

På den sista bilden jag bifogar i detta inlägg, visar jag ett utslag Neo får titt som rätt. Vi har varit hos läkare och sjuksköterska vid ett flertal tillfällen men ingen vet exakt vad det är. Ofta kommer det ett gäng på 3-4 st i en samlad hop men denna gång kom det bara en. Den gör ont och kliar. Vi har fått tipset att det kan vara ohyra - insektsbett. Men vi har haft Antisimex här och huset är sanerat från ohyra. Vi anlitade dem efter första gången han fick utslagen och de hittade inget över huvud taget. Städning är nog sista problemet. Jag och Jonas städar möjligtvis för mycket. Allergi såg det inte heller ut att vara.

Därför frågar jag ER? Någon som möjligtvis vet vad detta kan vara? Det brukar försvinna efter ett par dagar men det är obehagligt att inte få klarhet i vad det ÄR!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0